elinenargentina.blogg.se

2014-03-17
03:23:18

Helgen 15-16 mars 2014

Denna helgen har varit helt underbar. Det enda hemska är att jag glömmde mitt memory stick i datorn så jag har inte kunnat ta några bilder! Jätte hemskt! 
 
I lördags kväll åkte jag över till Manattini och när jag kom fram slängde jag iväg ett sms till Miguel som kom förbi och hämtade mig. Vi gick sedan till hans tio (farbror/morbror). Jag trodde att vi skulle dricka terere och typ chilla men istället så skulle de had Asado och vänner över så jag, Elda, Sergio och Miguel satt först ochh drack öl/cola och åt kallskuret och chillinötter. Sedan blev det en suuuupergod kyckling som var välldigt "svensk" i smaken. Kändes som en kycklinggryta mamma skulle kunna ha gjort i Sverige. Jag blev helt nostalgisk. Sedan blev det Asado, riktig Asado med kött och korv och sallad och potatis. Sedan blev det "glassklubbor" till efterrätt och sedan lemonchamp vilket är citronglass som man sedan häller söt champange på. Det var supergott! Efter detta var jag MÄTT! Det som vi firade med denna middag var att Elda och Sergio hade vunnit en bil i bingot som var förra helgen. Tycker så himla mycket om den familjen alltså. Försöker att verkligen njuta och ta vara på den tid jag har kvar och det gjorde jag när jag fick ätamiddag med dem. 
 
Jag och miguel var tillbaka i huset klockan 02:00 och då kom Mattias förbi för jag hade inga nycklar. Miguel fick sin cykel och sedan hängde jag med Mattias till Plazar där jag, Mattias, Ignacio, Andrea, Pablito och en till kille satte oss och drack fernet. Vi satt där tills klockan blev 6 innan vi återvände till huset. Det var roligt och kändes så himla Argentinskt att sitta där. gud vad jag älskar Argentina. Me voy a extrañar el mejor pais en el mundo. 
 
Sedan sov jag bort heeeeela söndagen. Jag vaknade först klockan 16:30 och hade missat lunchen. Jag bjöd över Océ på mate och sedan gick vi till en fest(skönhetstävling) i Avellaneda. Man ska välja den nya reyna de Avellaneda eller miss Avellaneda för kommande år. Jag och Oceane stannade tills vi hade sätt hennes kompis dansa och alla som ställde upp i tävlingen. Sedan gick hon hem till sig och jag åkte hem till Reco. 
 
Nu ska jag duscha och sedan försöka sova. God natt och imorgon väntar en ny vecka! Puss 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: