elinenargentina.blogg.se

2014-03-05
22:45:33

Avellaneda, Engelskalärare och Strejk

I måndags så var jag i Avellaneda och flängde runt. Det började helt enkelt med at jag och Oceane kände en AKUT glassbrist så jag hoppade på första bästa pantera och åkte för att mötas upp med henne i Avellanedas plaza. Sedan gick vi och köpte glass och snacka i ett par timmar. 
 
När det blev dags för henne att gå hem till sin kompis så bestämde jag mig för att det var dags för mig att svänga förbi min kompis Diame. Diame var hemma så jag fick sitta och prata med henne ett tag vilket var trevligt. Vi pratade om allt möjligt vi kunde komma på. Jag gillar att ha det som vana när jag är i Avda att svänga förbi henne och se hur allt rular i hennes liv. 
 
Sedan kunde jag ju inte vara i Avda utan att besöka min andra familj så det blev sväng förbi Manattini. Provade lite paeja och kollade på film med Gonza (som fortfarande inte har hämtat den hjälm som han har liggande här i huset) och Mattias. De blev lite besvikna när jag sedan behövde gå klockan 21 för att hoppa på panteran hem. Men jag kände att jag har spenderat så mycket tid görandes så mycket saker utför mitt hem i Reco så nu ville jag åt minstone äta middag med dem. Så det blev att åka hem och äta middag hemma.
 
På tisdagen gick jag väll upp som vanligt runt 11, åt lunch och satt sedan lite med datorn innan jag gick över till Flor för att lära ut Engelska. Det vi håller på med är skillnaden på Since och For, översätter lite olika texter och jobbar med verbet have och hur det användes, frågor med do osv. Vi satt uppe till klockan 1 eller 2 och tragglade med detta.
 
Idag skulle hon ha sitt stora omprov. Så vi vaknade och gick upp 6:30 och påbörjade sedan den rätt långa prommenaden till hennes skola för att sedan när vi kom fram få reda på att det var strejk. Den Argentinska ekonomin som jag har förstått det är som så att priserna går upp och lönerna går ner. Nu är lärarlönerna så dåliga så det har börjat strejka. Detta innebar att Flor inte fick ha sitt prov idag men skulle komma tillbaka på fredag för att göra det då. Vi åt istället frukost och sedan gick vi runt och kollade på mobiler i olika butiker och jag köpte en snygg kofta/jacka (jag är inte bra på klädord) och sedan hem för att äta lunch och sova siesta.
 
Nu ska jag iväg på min arabe och sedan simma! Puss
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: