elinenargentina.blogg.se

2014-01-22
00:53:45

Den 29 december 2013

Idag så sov jag och Adri läänge. Vi gick upp lagom till lunch, runt 13:30. Sedan kunde vi så klart inte sova siesta vilket inte gjorde så mycket eftersom Miguel skulle hämta mig klockan 15:30 för att åka iväg till Puerto. Först hade det varit föreslaget att vi skulle fiska men i slutändan blev det att vi bara skulle dricka terere och äta söta saker.

När vi kom till Puerto fans det inte plats för vår bil eller, ingen tillräckligt bra plats så Miguels kusin, han som körde och ägde bilen bestämde tillsammans med sin flickvän att vi skulle åka till romange vilket ligger en bra bit bort från Puerto. Så vi stannade till en kort stund och förberede terere för vägen och sedan åkte vi till Romange.

I Romange var det mycket mer livat. Dels skulle det på kvällen vara någon form av solfest men sedan har Romange en mycket mer organiserad strand med en stor beachvollybollplan. Så vi satte oss i skuggan (för det är svinvarmt) och pratade och åt vår pan dulce och drack vår terere. Kollade på människor som åkte vattenskidor och jag blir så klart så himla sugen på att åka. Precis framför oss sitter en familj som har en båt och som håller på att åka vattenskidor. En av männen i familjen åker rätt så bra. Inte så att han släpper någon skida men har bra hållning och lyfter ena skidan. När han kommer i mål så bestämmer jag mig för att jag ska berömma honom för hur bra han åker. Delad glädje för någon annans bedrift är minst dubbel glädje. Så jag går fram till honom och familjen och säger att jag tycker att han åker bra. Detta ledde till att vi började snacka och jag började visa bilder från när jag åker vattenskidor i Sverige. Och sedan kom den magiska frågan ”vill du åka?”. Och jag svarade ”ja”. Så då blev det så, att Elin som varken hade badkläder, båt, handduk eller vattenskidor fick möjligheten att åka vattenskidor. Det var inte alls planerat. Jag var lite stöddig och sa att jag kunde starta på en skida men jag är lite tyngre, lite mer otränad och jag hade på mig jeansshorts så jag hade helt enkelt inte styrkan att starta på en skida. Försökte tre gånger men varje gång gled stången ifrån mig så jag bestämde mig för att starta på två och så fort jag kom upp släppa ena. Det var så himla kul! Jag showade med lite stänk och de körde ett stort varv. När jag kom i mål var jag så trött i hela kroppen så jag skakade, men gud så kul det var. Jag fortsatte att snacka med familjen som är hur trevlig och mysig som helst. Vi bytte facebook så att jag skulle kunna få bilder från när jag åker och telefonnummer så att vi ska kunna höras i framtiden när de ska åka vattenskidor. Så tack vare att jag hade modet att ge en komplimang till en främling så fick jag en hel familj nya vänner samt möjligheten att åka vattenskidor.

Då jag som sagt inte hade tänkt igenom det hela så bra innan jag hoppade i vattnet hade jag inga ombyten med mig så jag fick sitta på plastmattan i backsätet på vägen hem. Hemma berättade jag om mitt äventyr för min familj och även om jag var helt slut efter vattenskidåkningen så kunde jag inte somna utan somnade först 4 eller 5 på morgonen. 

 
 
Kommentar:
2014-01-22 @ 22:23:59
#1: Katarina

😊😊😊😊😘

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: