elinenargentina.blogg.se

2014-01-24
22:59:59

den 14 januari 2014

En månad till alla hjärtans dag!!

Idag vaknade vi tidigt. Det var inte kul. Redan klockan 8 gick jag upp (jag brukar som sagt gå upp runt typ 11 eller 12). Så vi var uppe för att springa bankärenden. Mitt kort fungerade inte på den bank vi trodde att skulle fungera (Macro som fungerade i Santa Fe) så v skulle konsultera någon men väntetiden var så lång så under tiden han vi hitta en annan bank som faktiskt fungerade. Efter det hämtade Adri ut något viktigt papper för att kunna ta körkort. Väntetiden var jääätelång men när det var klart så gick vi till paula, tjejen som vaxar oss. Adri fick ben och armhålor vaxade och jag endast armhålorna idag. Det är en vardagslyx och en del av kultuern samt något som jag och Adri gör tillsammans som jag unnar mig. Inte för jag vet vad det kostar i Sverige men här kostar det runt 150 peso i månaden ungefär att göra det hos Paula.

När det var klart gick vi hem och åt lunch. Sedan blev det chill med dator, chatt och kolla på film. Efter det, runt 16 så blev det terere och kakor, mer terere men i Adris kompis hus och nu med popcorn och dator. Vi gick sedan hem, solade lite och sedan kom Jime och vi (Jag, Adri, Ayrton (bror), Marcos (kusin) och Jime) power walkade till min familj i Avellaneda där jag hade fått ett paket från Sverige. Paketet var (hör och häpna mamma) från Cecilia och Dirk. Tack så himla, himla mycket för de fina söderjulklapparna!! Jag fick två böcker med bra feministisk (jag tror det är feministisk i alla fall, har inte läst dem än) satir samt en sticktidining på tyska där jag inte förstår ett ord men bilderna är fina. Sedan fick jag även två snygga t-shirts. Och det bästa av allt var…. De hade rimmat på klapparna (och de var svenska hockeyspelare på frimärkena vilket gjorde mig glad)!!

Vi blev hämtade av morbror Fabian i bil och åkte hem. Duschde åt middag, såg klart filmen och bloggade lite. Varje dag lovar jag mig att uppdatera och varje dag blir det inte av. Suck. Men nu ska jag sova så god natt på er i Sverige!!

 TACK så himla mycket för dessa fina presenter. Det bästa av allt var att nde hade rimmat på presentern! SÅ Svenskt och så vackert. 
Jag och Paula som vaxar mig. 
Adri, Deni och Jime
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: