elinenargentina.blogg.se

2014-01-20
18:35:32

Annandag jul

Idag hände inte så mycket. Kan bero på att när jag skriver detta har jag inget som helst minne av vad det var jag gjorde. Borde skriva mina inlägg samma dag men nej.

Så det jag tror hände idag var att jag sov bort halva dagen. Det är så sjukt varmt här nu och annandag jul sträckte sig temperaturen upp mot 40 grader. Ni som sitter och är avundsjuka behöver inte vara det (eller lite, det är rätt nice på morgonen och kvällen när det bara är knappa 30) för man orkar inte göra ett skit. Man går ut genom dörren, sätter sig på en stol och sedan när man går in en halvtimme senare har man svettfläckar på ryggen. När man frågar hur andra mår så får man svaret ”bien, con calor” vilket är ”bra, men varmt”. Det är helt varmt helt enkelt. Till och med på nyheterna i Sverige har det skrivits somvärmen i Argentina och jag ska enligt lokalbefolkningen bo i en av de absolut varmaste delarna av landet.

Så på grund av vädret bygger jag min teori på att jag inte gjorde så mycket annandag jul. Drack terere med Flor som kom och besökte mig vilket var hur nice och kul som helst. Fick höra vad som hände under Julafton vilket var en välldigt intressant kväll för många men inte för mig (fast min julafton var bra den med, lugn, varm och bra). Jag fick även höra historier om innan jag kom hit. Historier som har påverkat mig utan att jag vetat om det och där jag kan ha ”tagit ställning” eller ”agerat” i konflikter som jag inte alls egentligen är inblandad i. När man åker som utbytesstudent så kommer man själv in som en ny individ i ett nytt sammanhang. Allt och alla är nytt. Man har, eller jag har i alla fall svårt att förstå att det sammanhang och de människor som man lära känna har rellationer mellan sig. Det finns historia och konflikter, kärlek och brutna löften mellan de människor som alla är likgiltiga för mig. Man tror att för att allt är nytt för en så är allt nytt för alla.

Så jag pratade med Flor några timmar innan vi skjutsade hem henne klockan 22 och när vi ändå var i krokarna så hälsade jag även på min andra familj. En kort, kort stund och sedan hem och äta middag. Jag var rätt trött och ville bara kolla på film så jag, Jime, Lucas (Jimes pojkvän) och Adri åt glass och kollade på Perks för det var vad jag ville se. Jime tror jag tyckte att filmen var okej, Adri smsade typ igenom hela failmen och Lucas somnade men jag gissar att det blir resultatet när man kollar på Perks med människor som egentligen ville se skräckfilm. Efter filmen så åkte Jime och Lucas hem och jag och Adri kröp till kojs. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: