elinenargentina.blogg.se

2014-04-11
02:57:41

Regn

Idag så har det regnat, så mycket så att min lillebror inte behövde gå till skolan. Jag sov till klockan blev 10 innan jag gick upp. Väl uppe åkte jag och Lorena till Avda för att fixa de sista papprena inför min resa till Iguazu och vattenfallen. Argentina <3 papper. 
 
När jag kom hem så åt vi och sedan sov jag sisesta. När jag vaknade hade jag haft en väldigt rolig dröm om Rf så jag behövde genast prata med henne en stund. Ville även höra hur allt var efter Nice och innan Japan. När jag hade pratat klart med henne så hade mamma fått Elin abstinens så det blev mer prat, fast med mammsi. Hon visade runt i hela huset och vi pratade om dittan och dattan. Även Adri var med en stor del av samtalet. Jag blir så varm av att prata med Sveige. Känns så bra att veta att jag har familj där som stöttar och bryr sig även när jag bor på andra sidan atlanten. 
 
Igår fyllde Pieri år så jag hängde med Flor och firade henne. Det var hur kul som helst. Först så åkte vi dit under siestan för att äta tårta och sedan hem igen för att jag skulle dansa Arabe. På kvällen åkte jag tillbaka och så åt vi hamburgare tillsammans. Under några dagar så jag känt att mitt Argentinska liv inte är så specielt. Jag gillar som sagt inte att vara sjuk i Argentina och sedan har det inte hänt så mycket i mitt liv här. Jag har inte längtat hem men inte heller sett något fel med att åka hem. Efter kvällen igår så har jag fått tillbaka känslan av att jag inte vill åka hem. Jag gillar Argentina och att behöva lämna alla roliga, chilla människor som jag nu har lärt känna här käns så fel. Tack Pieri, Flor, Abi och alla andra som åter fick mig att inse hur mycket jag älskar Argentina. 
 
Sedan vill jag skriva att jag har mailat lite med en tjej som förhoppningsvis kommer att åka till Argentina som utbytesstudent till Sverige! Det är super kul! Jag vill även tacka för de fina kommentarerna som jag har fått på mina inlägg, speciellt inlägget "rik" som jag var lite nervös att ni inte skulle gilla eller finna lite provicerande men där jag bara hört possitiva saker, både från Argentina och Sverige. 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: