elinenargentina.blogg.se

2014-04-16
20:53:08

Onsdagen den 16 april 2014

Så har vi kommit fram tills nu, idag. Som sagt, det har hunnit hända en del i Argentina. 
 
Idag gick jag och Adri upp tidigt för att fixa med det sista innan jag ikväll kommer åka till Cataratas. Detta innebar framför allt att köpa ett Mate kit. Jag har länge tänkt och suktat efter mitt egan kit och idag så köpte jag det i den lokala turistbutiken. Eller lantbutiken. Vet inte hur turistik den är, men för mig är det den butik som är mest turistig här. Jag köpte en väska i äkta läder som förhoppningsvis kommer att hålla länge. Sedan två burkar för Yerba och socker och en mate kopp. Nu är jag en riktigt Argentinare! 
 
Sådär, nu kan jag bära med mig Mate var jag än går. Jag stod säkert i 30 min och valde färger och koppar och jag vet inte allt. Jag försökte Matcha och lyckades ganska bra, tycker jag själv. Nu kommer du hänga med mig vart jag än går. Till skolan, till parker i stockholm, i bilen till karsjö (från och  med nu kommer det bli Mate i bilen till Karsjö mamma. Inget mer kaffe! :P ) på stranden i Karsjö. Mitt mate kit är min bästa vän. 
 
Nu ska jag packa det sista, plugga lite och sedan bär det av till cataratas! Weho! 
Kommentar:
2014-04-17 @ 23:44:01
#1: Katarina Palm

Puss😘
Ser så fram emot lite matedrickande i Karsjö och varthelst 😉.
Underbart att höra om din lärare och de diskussioner ni har. Så tacksam för alla erfarenheter du bär med dig 😊
Glad påsk 🐤🐔🐥
Mamsi

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: