elinenargentina.blogg.se

2014-04-21
21:34:22

2 månader

Eller kanske jag borde döpa inlägget till 8 månader. Jag vet inte. 
 
Igår var det hursom 2 månader kvar tills jag måste lämmna mitt hem, min kultur och mina vänner för att åka till ett främande land. Haha! Men det är lite så det känns. Argentina är mitt hem och mitt liv här är rätt nice. Jag blir nervös av tanken på att detta snart är över. Men det är mycket kvar, nästan ett helt sommarlov. Och jag har äntligen slutat hålla koll på dagarna. Vågar inte hålla på med det längre. 
 
Det är med blandade kännslor jag ser på Sverige. På ett sätt ska det bli kul och skönt att komma "hem". Jag försöker att se det som jag beskrev ovan, ett nytt utbyte. Att nu är det inte en svensk som ska komma till Argentina för att läa sig språk och kultur utan en argentinska som får komma till Sverige och åter lära sig de svenska språket oc värderingarna. På så sätt blir inte resan till Sverige ett slut utan snarare en ny början. 
 
Jag ska försöka börja skicka hem saker emd posten nu. De andra studenterna snackade om att de behövde nya resväskor. Jag ska försöka hålla mig till de jag har och skicka hem resten. Posten tar tid, men allt har faktiskt kommit fram. 
 
Nu ska jag över till Flor en snabbis sedan till universitet. Puss
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: