elinenargentina.blogg.se

2014-05-03
03:05:38

April

April. Jag vet inte vad jag ska säga längre i mina månadsinlägg!! Just nu är jag lite bitter för att jag inte känner så bra som jag vill med språket. Men det har mer med att jag är perfektionist än att jag inte kan prata, för det kan jag, och det gör jag. Mycket! Jag förstår i princip allt. Sedan kan jag sakna ord när jag själv pratar, men aldrig på ett sånt sätt så att jag inte får sagt det jag vill ha sagt. 
 
Livet här rullar på så bra. Jag trivs och har mina vänner och familjer. Jag går i skolan på kvällarna och vad jag gör resten av tiden vet nog ingen. Mina helger är rätt så aktiva. Då händer det massor. Sedan är det lugnt övriga tiden. 
 
Jag blir vemodig när jag ser olika små "högtider" i Sverige. För mig blir det som bevis på att min resa i Argentina håller på att ta slut. Jag ser bilder och statusar på facebook om valborg, första maj och att grönan har öppnat. Ser folk som provar studenthattar och räknar ner till sommarlovet. Till alla er som går i skolan, det är inte mycket kvar av detta läsår!
 
Idag så pratade jag läänge med en kille som kommer till Sverige i Augusti! Det var kul. Vi åt choklad, polkagris och saltlakrits. Sådant som mamma skickat. Han är en av få som inte direkt spottade ut det. Chokladen älskade han, och hans familj. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: