elinenargentina.blogg.se

2014-01-22
05:15:04

den 6 januari 2014

Vaknade klockan 12:30 och åt lunch innan det blev siesta. Efter siestan så råkade det vara en dokumentär från norra Sverige som gick på tv:n kändes helt sjukt att genom delar av dubbningen höra norrländska, se ett litet luciatåg och höra dem berätta om att äta pyttipanna. Efter att ha fascinerats över mitt hemland gjorde jag och Sofi torta, eller tarta, jag håller inte koll på orden. Men jag tror vi gjorde tarta. När tartan var klar så drack vi lite terere och provsmakade vår tarta vilket mer eller mindre är sockerkaka. Sedan gick vi till Sofis kompis och drack ännu mera terere och åt ännu mera torta (eller var det tarta?). Det visade sig att det var hennes födelsedag. Hon hade även en supergullig, 22 dagar gammal bebis man kunde mysa med. När vi var klara hos henne gick vi hem och gjorde torta med ost och skinka. Sedan åt vi vår torta (inte tarta) utomhus framför tv:n. Det är en av alla de saker som jag kan känna ”nääää, men så kan man väll inte göra?!” och alla kollar lite förbluffat på mig och svarar ”varför inte?”. Så vi kollade på tv utomhus. Helt normalt. Efter middagen duschade jag och sedan åkte vi hem till Sofis kompis esle. Hos honom satt vi och chillade på hans takterrass och kom inte hem förens klockan 4 på morgonen. 

 Tarta
Sofi och Naris pojkvän äter torta och dricker terere
Elese sitter på hans takterass. Där han sitter är det faktisk kanten och på den sidan av hanom man inte ser är ytterväggen rakt ner till gatan.
Jag med staty i Plazat
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: