elinenargentina.blogg.se

2014-01-20
18:51:50

den 27 december 2013

Även idag var det så klart varmt. Jag vaknade och gick upp. Åt lite frukost och sedan lunch. Efter lunch sov vi siesta och när siestan var över frågade Adri vad jag ville göra. Först hade planen varit att åka till en pool men då det regnade liiiite idag och var molningt bestämde jag mig för att jag hellre ville gå och shoppa. Det finns för visso ingen mellandagsrea här men jag är så dålig på att handla kläder och skor. Under detta halvår har jag totalt med Bariloche inräknat köpt ett par mjukisbyxor, en ”underställströja” två t-shirt och en hoddie, min skoluniform, flipp flops, tofflor och en byxdress samt min bikini. Jag packade inte heller ut mina 24 kg eller hur mycket nu väskan fick väga när jag flög hit och har gått runt med endast 5 olika par skor, tofflorna inräknade och 2 par är för att gå ut.  Vet inte hur många gånger som Manatinnifamiljen har sagt att jag nog borde förnya min garderob lite.  Så mamma om du undrar vart mina pengar går så är det nog till mat och inträden till olika fester. Men nu har jag köpt ett par sandaler i storlek 35. Jag ville ha 36 men de satt inte lika bra som det i storlek 35 så nu har jag mina sandaler i storlek 35. Jag och Adri gick även runt och provade massa andra kläder som jag sedan inte köpte men jag har lovat mig själv att innan jag åker hem ska jag köpa ett par galna skor och ett plagg från den butik som är välldigt Odd molly inspirerad (enligt mig).

När vi sedan kom hem satt jag lite med min familj innan jag runt 22 blev skjutsad till Manatini. Sedan satt jag med mina syskon en stund. Åt lite empanadas och pomes. Några kompisar promenerade förbi och då slog jag följe med dem. Sofi sa att om jag ville kunde jag ville kunde jag låna manatinis (mina) nycklar så kunde jag komma tillbaka när jag ville. Detta ledde till att jag hängde med Matti, Mati och deras vän ett bra tag. Så himla länge sedan jag såg dem så det var kul att vara med dem ett tag. Klockan 1 åkte vi iväg för att möta upp lite andra människor, där bland annat Facou, Titoo och Madelif. Vi satt och drack terere, småpratade men runt 4 kände jag att jag ville gå hem. Hemma (jag har så många hem, hehe) så kröp jag till kojs i min säng som jag har gjort så många gånger förut. 

 

 
 
Kommentar:
2014-01-21 @ 20:46:21
#1: Katarina

Så fin du ser ut.
Hoppas du unnar dig något du gillar😉
Kramissar

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: