elinenargentina.blogg.se

2014-01-29
19:08:00

den 23 januari 2014

Vaknade runt 10 men drog mig till 11. Åt lunch med familjen. Under siestan som var sjukt varm så stängde de även av elen så då blev det JÄTTE varmt. Det ska (enligt min vän Floriana som jag umgås väldig mycket med) vara runt 40 grader varje dag. Jag vet inte om det är sant men dryga 30 är det garanterat.

Klockan 15 så skypade jag med Pollan. Det var nog den bästa skypningen jag har haft på månader. Så mycket som känns så mycket bättre nu när jag har skypat med en av mina mest underbaraste och vackraste vän. Jaja, grammatiken var inte perfekt i förra meningen. No importa! Sedan var jag social med familjen i några timmar innan jag gick iväg med min kompis Floriana och drack terere med hennes pappa. Det var som alltid när jag är med Floriana, vilket är ofta, väldigt kul. Runt 21 kom jag hem. Duschade och hängde med Adri till Agus för mer terere. Jag har druckit så mycket terere och ätit så mycket sött att jag känner mig helts gaaaah på mat nu. Kom hem och åt middag. Jag och Adri hängde med Floriana ut en stund vilket var kul. Kom hem runt 1 och nu är klockan drygt 2 och jag ska sova med AC.

+ med Argentina är att de har dygnet runt öppna apotek. Det tyckte jag att är fett bra! Sedan kan man se det lite som man vill att apoteken säljer alkohol (dricka) men då det i andra länder går att köpa marijuana på apotek lagligt (inte här) så köper jag det med

- med argentina var att när jag och Adri gick hem så stannade plötsligt Adri upp och vi började gå långsammare för att hon såg två killar som hon viste att var kriminella. Dvs de håller på med droger och de skulle kunna råna oss. 

Kommentarer:
2014-01-29 @ 20:48:55
#1: ami

hur kom du på att du ville bli utbytestudent? :D

Svar: Skriver samma svar till dig som jag skrev till Sanna :) Hur jag kom på att jag ville bli utbytesstudent? jaa du. Det hela började för 40 år sedan då min moster åkte till USA som utbytesstudent med YFU. Sedan åkte min mamma även hon på utbyte när hon var i min ålder. Vi har haft en kille från Brasilien som bodde hos oss ett halvår och min kusin har även åkt iväg på utbytesår till både Turkiet och USA. Allt detta inom YFU så för mig har att vara utbytesstudent varit en naturlig del av att växa upp. Något man gör helt enkelt. Så för mig var frågan aldrig om jag skulle åka eller inte, utan när och till vilket land i så fall! :)
Elin Palm

2014-01-29 @ 22:09:22
#2: Emi

Hej!
Jättefin blogg!
Lust att kolla in min? Skapade bloggen för drygt 3 veckor sen och skulle vara kul om du kunde skriva vad du tycker om bloggen! Snälla!
kraam

2014-01-30 @ 14:02:26

Tänkte just skriva samma fråga som ami över, hur kom du på att du ville bli utbytestudent? Spännande!

Svar: Hur jag kom på att jag ville bli utbytesstudent? jaa du. Det hela började för 40 år sedan då min moster åkte till USA som utbytesstudent med YFU. Sedan åkte min mamma även hon på utbyte när hon var i min ålder. Vi har haft en kille från Brasilien som bodde hos oss ett halvår och min kusin har även åkt iväg på utbytesår till både Turkiet och USA. Allt detta inom YFU så för mig har att vara utbytesstudent varit en naturlig del av att växa upp. Något man gör helt enkelt. Så för mig var frågan aldrig om jag skulle åka eller inte, utan när och till vilket land i så fall! :)
Elin Palm

2014-01-30 @ 15:07:03
#4: Anonym

Gud va härligt att va utbytesstudent! :-O Hur länge kommer du att va där?

Svar: Jaaaaa, det är helt fantastiskt! Jag kommer att vara i Argentina i 10 månader! :)
Elin Palm

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: