elinenargentina.blogg.se

2014-01-15
03:39:32

den 23 december 2013

Hahaha, gud har precis kollat klart på en show med Magnus Betnér på Youtube. Så himla grov och bra han är. ÅHH!!! 

Hur som så har jag idag inte gjort så mycket. Jag vaknade runt 11 och sedan åt jag lunch. Efter lunch satt jag med min dator under siestan. Pratade någon timme med Pauline då vi båda upptäckte att vi kunde prata nu. Efter siestan satt jag med min syster och hennes pojkvän och kollade på en dokumentär om andar, spöken och övernaturliga fenomen på spanska. Jag förstod inte så mycket men vi drack terere och åt kex med dulce de leche så jag var glad. Efter det så började jag kolla på betnérs show men han inte se hela innan några kompisar till Adri kom förbi. Vi gick sedan och köpte något att äta och drick. Lite kakor och sobresitas. Sedan drack vi terere och åt kakor vilket är typ det enda jag gör i denna familj, äta kakor haha.

När vi hade fikat ett tag åkte vi iväg till centrala Reconquista för att köpa några slutgiltiga julklappar till någons flickvän. Jag och Adri kollade om vi kunde köpa några böcker men butiken hade redan hunnit stänga så det får göras imorgon på julafton.

När vi kom hem så badade jag med mina bröder i vår ”pool” som är typ som de poolarna man hade när man var liten som var uppblåsbara men denna är större och i bättre kvalite, men det är typ samma sak. Så jag badade med dom. Innan det hade jag ett väldigt fint och bra samtal med min värdmamma. Hon är så himla mysig och är typ en sådan vuxen som man kan snacka om precis allt med. Vi snackade om mensvärk vilket är typ ett återkommande ämne. Varför vet jag inte. Sedan snackade vi om ekonomi och resa. Så himla mammig värdmamma jag har. 

Efter att jag hade badat så duschade jag och tvättade håret vilket jag nog gör ”för ofta”. Tvätta håret alltså. Det blir nästan varje dag. Försöker att inte göra det för mycket men det blir liksom så varmt och äckligt underdagarna (även fast jag mest sitter inne i AC fram tills klockan 18 på kvällen). Efter det var det middag och sedan visade jag bilder på vår bil i Sverige. Min familj, speciellt min bror ville veta vilken bil vi har och frågade hur man gör med bilen på vintern och jag försökte förklara att man har dubbdäck och snökedja.

Efter middag så gick jag och Adri mer eller mindre och la oss för vi ska upp tidigt imorgon och lösa olika saker. Så jag kollade klart på Betnér och nu är klockan tjugo i två och jag ska sova. Imorgon är det julafton och jag tror att jag ska om jag kan hålla mig borta från både Facebook och Skype och andra sociala medier som påminner mig om att jag inte kan fira denna högtid med familj i Sverige.  Puss och god natt. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: