elinenargentina.blogg.se

2014-01-24
23:12:57

Den 18 och 19 januari 2014

Den 18 hände inte så mycket under dagen. Hängde med Adri som vanligt. Under siestan hade jag tänkt skypa med Pollan men hon var så trött så hon orkade inte. Det var varmt idag så de blev tvungna att stänga av elen för annar överhettas agregaten så vi var utan el några timmar. Sedan kom Adris kompis förbi en stund. Jag och Adri gick och köpte en låda och lite små saker som man kan behöva typ shampo. När vi kom hem var jag helt slut på grund av värmen. Gjorde inte så mycket. Läste lite. Senare på kvällen åkte jag och Adri över till min familj i Avellaneda. När vi kom så var det bara Ignacio som var hemma så vi drack terere med honom. Efter en halvtimme så behövde Adri gå till sin kompis så då satt jag och Igna själva en stund och drack terere vilket var trevligt det med. Sedan gick jag över till Flor och snackade med henne ett tag vilket var kul. Hade inte sett henne på ett bra tag. När jag kom hem var Gonzalo och Kevin där men de skulle precis gå till en kompis till dem, även Ignacios flickvän (vissa säger att de är ihop, andra säger att de inte är ihop, jag blir jätte förvirrad). Hon är 16 år och hade för mindre än en vecka sedan fött sitt första barn (Ignacio är dock inte pappan till barnet) så vi satt hos henne ett tag tills Gonzalo tröttnade och ville åka hem, eller ja, hem och hem. Det blev så att vi åkte förbi hemma hos Max. Inte för att Max var där men Max har aldrig en fungerande telefon så det är lite svårt att veta var han är. Men vi var förbi snabbt hemma hos Max. Sedan åkte vi hem. Hemma var Nico, Mattias, Virginia och hennes kompis. Jag och Gonza var lite med dem men snart tröttnade Gonza igen varpå vi åkte tillbaka till Ignacios flickvän. På vägen dit såg vi en riktigt dålig moppeolycka. Det låg moppedelar utslängda längs hela gatan och mängder med människor stod och såg på. Vi åkte bara akt igenom det. Jag blev helt skärrad. Kändes som att någon kunde ha dött. När vi sedan kom fram till flickvännen igen så ville några av dem åka tillbaka för att se vad som hade hänt och ta fotton. Vad är detta för samhälle?! Någon kanske hade dött och detta är en attraktion!! Jag blev helt paff och förskräckt.  Vet fortfarande inte vad som hände och hur många som blev skadade eller om någon dog. Men hela situationen kändes väldigt jobbig. 

Hur som helst. Efter att vi åter varit hos flickvännen en stund tröttnade Gonza på det igen och vi åkte istället för att se om vi inte kunde hitta Max hos hans kompis vilket vi faktiskt gjorde. Och då blev Gonza (och jag med) nöjd. Så vi hängde med dem resten av kvällen. Tills klockan blev 5 då Max gjorde mig sällskap hem och sedan gick jag och la mig.

Jag sov fram tills klockan 12 ungefär då jag gick upp och åt middag med familjen. De är lite olika typer av mat i de olika familjerna så det är kul att variera sig.  Efter maten blev det siesta och under siestan regnade det. Jag visste inte om jag drömde eller om det var verklighet. Det bara öste och öste ner i timmar. Men jag sov mer eller mindre fram tills klockan blev 17 då jag gick upp och duschade innan jag sedan hängde med Miguel hem till han kusin Luci. Hon hade fött sitt första barn bara två dagar tidigare. 3,5 kg stor liten pojke var det. Så himla sött. Hängde hemma hos dem i några timmar. Planen var att sedan runt 19 ha en reunino med YFU men den blev inställd på grund av regnet. Så jag åkte hem runt 20. Åt snabb middag och sedan blev det bio. Paranormal Activity 5 tillsammans med Adri och några andra. Bion slutade runt 23 då vi gick hem. Nu har jag kollat lite bloggar och borde sova men är inte alls trött. Puss och god natt! 

 Ignazio med sin flickvän eller något i den stilen
Jag och Max
Lucis bebis. Så sööt
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: