elinenargentina.blogg.se

2014-01-24
23:01:06

den 15 januari 2014

Idag gick jag upp runt 9 för att åka till Paula och benen vaxade vilket var en upplevelse. Vet inte vad jag tycker, men skönt är det väll att inte behöva raka på ett tag. Vaxa armhålor och ben kostar totalt 80 peso vilket är ca 80 kr. Sedan åkte vi hem. Jag hjälpte till att laga mat. Fritera aubergin. Sedan läste jag lite och jobbade lite med bloggen. Åt och under siestan blev det facebook och det vanliga. På eftermiddagen solade jag, adri, Jime och en till vän till dem på vår baksida i en er eller mindre tom pool. Det var bara lite vatten. Vet inte om jag fick så mycket färg just idag men i allmänhet har jag ng aldrig varit så brun som jag är just nu. Efter solandet blev det Terere och kakor. Runt 19 åkte jag och Adri och dansade arabisk dans. Jag hade inte tänkt börja, eller har väll inte enligt mig börjat heller. Men nu är ju jag utbytesstudent, och de ska ha en föreställning, och de tyckte att det var kul med en svensk så de frågade om inte jag ville vara med i en kort frekvens med den svenska flaggan. Vad jag tänkte ”ja men jag kan väll gå in en kort stund, göra någon fin liten piruett och något sambasteg eller något så kan det vara över, inga problem”. Hur det nu har blivit. Jag ska tydligen vara med i en ganska stor del av den Arabiska dansdelen som gruppen har, och de undrar om inte jag vill ha en solodel att dansa Arabisk dans i. Vad faan är det jag sa ja till egentligen? Och jag som inte hade tänkt börja på arabisk dans måste nu gå på varenda lektion som jag kan (dvs alla lektioner adri går på, dvs tre gånger i veckan) och dansa hemma. Hur blev det på detta viset? Aja, jag lovar att fixa en video från föreställningen i mars så att ni ska få se mig dansa arabisk dans.

Efter danslektionen skyndade jag och Adri vidare till simningen och simmade en timme. Sedan hem och fira morfar som fyllde 68 idag. Grattis till honom säger jag. Det blev pizza och äppelkaka. Nu ska jag sova, Puss!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: