elinenargentina.blogg.se

2014-01-24
22:36:03

den 11 januari 2014

Idag vaknade jag upp och åt lunch.  Sedan köpte vi glass som vi åt hemma. Jag sov siesta till 17 och sedan hängde jag med till ett galoppstall. Oskar som jag bodde med ägde en häst eller andelar av några hästar. Det var ett stort stall med många välmående hästar. Jag fick prata med dem som tränar hästarna, en liten man som kallas Pablito. Han undrade om jag ville prova att rida en vilket jag så klart sa ja till. Så han slängde på en tjockare voilock på en 7årig galoppör (som heter zalesman) och sedan släppte han lös mig på en liten volt. Jag fick göra lite vad jag ville. Det blev mycket skritt och arbetstrav. Jag vågade inte galoppera utan stigbyglar på en galoppör. Ville inte förlora kontrollen.  Men det var riktigt kul att få rida lite. Sedan fick jag fråga och titta på massor med 2, 3, 4 och 5 -åriga galoppörer och fråga massa frågor. Så det var kul.

När vi sedan kom hem duschade jag och sedan åkte vi över till Naris pojkvän och åt middag. Han hade fixat så att man kunde äta massa lyxiga hamburgare. Pablito var där men även en tjej som håller på att utbilda sig tillfrisör som fick fixa till min ”lugg” så att allt skulle bli jämt. Tidigare var nämligen luggen längre än all det övriga håret. När middagen var äten började vi göra oss i ordning för att gå ut. Jag var verkligen inte på humör. Jag ville inte gå ut och var många gånger när att säga till Sofi ”nää, men jag tar en taxi hem” men när de hade sminkat och lockat håret på mig hade jag även lyckats övertyga mig att jag ändå borde gå in och om jag inte gillar det så går jag efter en timme eller något så kan jag åtminstone säga att jag varit på nattklubb i Ezperansa. Det. Blev. En. Av. De. Bästa. Nätterna. I. Argentina. Sjukt roliga människor, även fast alla jag var där med var minst 5 år äldre än jag så var det riktigt kul. Bra musik. De spelade både Hey Brother och Wake me up samt I Love it OCH Kids med MGMT. Jag blev typ överlycklig. Vi kan helt enkelt konstatera att det var en riktigt kul kväll.  Vi kom hem runt 7:30 och då åt jag det sista på min glass innan jag borstade tänderna och kröp till kojs. 

 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: