elinenargentina.blogg.se

2014-04-16
19:49:56

Helgen 11-13 april 2014

Denna helg har spenderats med ingen mindre än Miguel. Och då menar jag verkligen typ HEEEEEELA helgen. Okej, nästan hela helgen. 
 
Jag kom till Avellaneda i fredags och då kom han förbi och hämtade upp mig på den motorcykel han har haft i 2 månader men inte berättat om. Vi åkte hem till hans farbror och var där med hans farbror, faster, kusin och hans syskon. Sofi smsade och frågade om inte jag ville hänga med till kareoke men jag ville dröja mig kvar hemma hos Miguels tio (farbror/morbror) så det var först klockan 1 som vi åkte iväg. Men under resan smsade sofi att hon inte var på kareoken och att jag inte kunde komma hem på ett tag. Vad det berodde på viste, och vet jag fortfarande inte. Så jag fick åka runt med Miguel tills vi till sist hamnade hemma hos hans andra tio och drack mate med hans syster, hennes pojkvän och Miguels kusin Yamil. Det var så mysigt så vi drac mate tills klockan nästan blev 5 innan jag åkte hem. 
 
På lördagen sedan sov jag tills klockan blev lunch. Sedan lunch med familjen och lite siesta. Men jag kunde inte sova siesta för att jag hade sovit fram tills lunch. Så istället så tog jag en liten promenad. Försökte förstå vilken resa det är jag har fått göra och hur otroligt mycket jag älskar Argentina och hur häftigt jag tycker att allt som är Argentina är. Sedan hamnade jag hemma hos en granne och vän till Sofi och där fick jag sitta och virka lite. Jag blev helt överlyckligt. Gud vad kul det var! haha! Om jag hade varit i Sverige håller jag nu på att gå in i en stickperiod. Saknar mina hantverk otroligt mycket. 
 
Efter virkandet så gick jag hem till en kompis en kort stund innan Miguel åter kom och hämtade mig för att fira hans kusin Yamils födelsedag hemma hos hans tio. Som sagt, mycket med miguels släkt. När vi kom dit runt 17 var ingen där så vi kollade på materchef och drack mate. Sedan kom Elda och Serigo (hans tio oh tia) och Yamil som började laga torta. Jag och Miguel åkte med Elda för att köpa present i Reconquista. De släpte av mig hemma så att jag fick chans att duscha. Sedan åter hem till Elda och Sergio.
 
När jag var i processen att byta familj så ville Elda och Sergio att jag skulle komma och bo hos dem. Miguels familj (varje del av den) är så himla öppen och rolig och jag trivs verkligen med dem. Elda och Sergio (och Yamil) ville att JAG skulle komma och bo hos dem. De vill inte ha någon annan student, de vill/ville ha mig. Jag tror att ni kan förstå att jag känner mig rätt hemma när jag är med dem. 
 
Sergio är förmodligen Avellanedas bästa kock. All mat i det huset är så himla god! Verkligen all mat. Det blir ju inte sämre av att nästan varje gång jag är där så är det Asado. Även i lördags för att fira Yamil. 
 
Vi åt asado, tårta, drack vin och öl och spelade truck. Jag har verkligen ingen som helst aning om hur man spelar. Ingen aning om valör på korten, vad de olika termerna betyder och vad som är iden med spelet. Men jag vann och när jag gick hem klockan 3 (för det var då som de andra skulle vidare till nattklubb) så gick jag hem 4 peso rikare. 
 
Sedan under söndagen när jag vaknade hade mormor flyttat in i familjen Manattini. Det blev en ny asado för det är söndag och sedan klockan 14 kom reconquistafamiljen och hämtade upp mig. 
Jag med Asado. Ahhhh, Argentinskt kött <3 
Sergio, Yamil och Elda. Denna familj har fått en liten plats i mitt hjärta
Jag med Asado. Maten alltså <3 
När vi alla äter tillsammans
La torta som bestod av crema de dulce de leche, chokladmous och sokerkaka med kakao
Vi spelar truck. Han som sitter bredvid mig är Walter som lottsade mig genom spelet kan man väll säga. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: