elinenargentina.blogg.se

2014-01-22
01:23:51

Nyårsafton

På morgonen så sov jag ut ordentligt. Gick upp lagom till lunch och sedan kunde jag inte sova siesta. Istället blev det så att jag satt och var social med min familj. Vår familj blev nämligen utökad med sysslingar till min mamma och deras barn. Under siestan sedan så pratade jag med bästa, underbaraste och finaste Sara. Vi sa innan vi åkte att vi skulle höras varje första onsdag i varje månad men ändå blev det så att det gick 3 månader utan att vi har hörts så vi hade så klart MÄNGDER att prata om. 3 timmar senare och med trötta käkar så gick jag åter ut i värmen för att åter vara social med stora familjen. 

Klockan 21 hoppade jag in i duschen och runt klockan 22 kom Max och hämtade mig för att sedan åka och fira nyår med hans familj. Det blev många nya människor för mig men jag tror att jag gjorde ett helt okej första intryck. Det var trevligt och vi satt och prata och drack drinkar och åt mat länge. Vid tolvslaget fick jag min nyårskyss och sedan blev det massor med raketer. Som sagt blir min rädsla för raketer bara större med åren och det blir inte bättre av att man råkar slänga små bomber under en bil eller upp i träd. Personligen föredrar jag japanska eller kinesiska lyktor som sakta seglar iväg ljudlöst.

Sedan blev det efterrätt och mer drinkar. Klockan 2:30 åkte vi iväg till Divina som var nyårsfesten. Den var superstor. Jag, Max och hans kusin tog oss in och sedan stod vi och väntade ett bra tag på att hitta någon vi kunde gå med. Jag hade liksom inte tänkt igenom hela firandet innan utan tänkte hitta någon där. Det var först vid 3 som jag fick tag på både Océane som behövde släpa runt på en välldigt packad kompis samt Jime som precis hade kommit in och i exakt samma stund hade Max tröttnat på festen och gick. Han lämnade precis när allt det roliga började. Men jag hängde med Jime och festade loss med hennes vänner vilket var sjukt kul. Klockan 5 stängde festen men jag ville inte gå hem. Dock var det så att min skjuts, aka delar av den utökade familjen, skulle hem då så jag fick ta mitt pick och pack och hoppa in i bilen och åka hem. Det sista jag minns är att jag kollar på klockan innan jag somnar och då är det 7 på morgonen. 

 
Jag och Maxs lillasyster
Jag och Maxs familj
Jime, Lucas och jag på Divina! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: