elinenargentina.blogg.se

2014-01-22
00:45:00

den 28 december 2013

Idag vaknade jag av att Alicia kom och väckte mig. Océane och jag hade dagen innan bestämt att vi borde gå och äta glass tillsammans så klockan 10 gick vi iväg. Det slutade dock md att vi inte åt någon glass. Först kollade vi om mina kort var klara vliket de inte var. Sedan så gick vi och skulle ta ut pengar men automaten fungerade inte. Jag köpte lite juice och sedan gick vi och köpte lite bröd i bageriet som vi sedan knaprade i oss i dryga 30 C värme i Plazat. När vi var klara med detta gick vi och hämtade hennes nycklar hos en kompis till henne innan vi gick hem. Jag har än så länge aldrig bränt mig här men när jag kom hem från våran prommenad var jag röd om axlarna.

Hemma så hade tydligen min nya familj försökt hämta mig men jag var som sagt borta så vi bestämde att de skulle hämta mig klockan 15 istället. Så jag åt lunch och sov siesta med min gamla familj vilket kändes bra. Är så himla tacksam över att detta med att ha två familjer fungerar så himla bra!! Att min nya familj låter mig bo så mycket (en natt i veckan) hos min gamla och att min gamla tycker att det är helt okej. Jag tror till och med att de gillar det. 

När vi kom hem bytte jag och Adri snabbt om till badkläder och åkte sedan och badade med Lucas och Jime i club Adelante. Vi badade och hade kul. De blev typ imponerade över att jag kunde stå på händer och göra volter i vattnet. Jag som i Sverige inte tycker att jag simmar särskilt bra eller är så duktig på saker med vatten i allmänhet är helt okej här. När vi hade simtävlingar mellan mig och Lucas van jag vilket gjorde mig stolt.

Klockan 18 kom jag och Adri hem för att duscha innan vi sedan åkte iväg för att fira en 93 år gammal mormorbror tror jag. Det blev asado, tårta och tarta. Massa snack om mycket olika saker. Själv berättade jag mest om Sverige. Klockan 2 åkte vi hem och efter det har jag mest varit inne på internet innan jag nu klockan 4 på morgonen ska sova. Adri har inte kommit hem än. Hon är fortfarande hos sin pojkvän och löser något. Puss och god natt! 

 Asado
Familjen med Evaristo goy, "födelsedagsbarnet" i blått
Loren, Adri, Jag och längst fram Evaristo
Jag och Adri
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: