elinenargentina.blogg.se

2014-01-29
18:53:00

den 21 januari 2014

Idag sov jag till 1 ungefär innan jag gick upp och hjälpte Adri med att städa (okej hon städade, och jag tittade på) och sedan hjälpte henne att betala en försäkring (hon betalade, jag tittade på och snackade om Sverige). Sedan åt vi lunch och satt med våra datorer tills 14 då två av mina nyfunna vänner Sofi och Floriana kom över. Sedan väntade vi en knapp timme på att Mattias skulle komma och hämta upp oss för att åka till Puerto. Fast det gick ingen nöd på oss. Vi drack terere och snackade om livet så det var kul.  Sedan kom Mattias, Nico och Gonza. Totalt var vi 7 i bilen som åkte iväg till Puerto. I Puerto fixade Nico en båt. Deras båthamn är väldigt annorlunda från våra. Så vi hoppade i båten, som fick åka två vänder för att få med oss alla. Det var Nico som körde, till en strand som låg en liten bit bort. Sedan solade och badade vi hela dagen. Nico hade även med sig en ”kudde” som man kunde åka på bakom båten så det gjorde vi också. Jag bad dem ta det lite lugnt med mig för jag hade sett hur de körde med varandra (Nico, Mattias och Gonza) så i början var de lite försiktiga men till slut ville de ha mig i vattnet och när de grabbarna bestämmer sig för att man ska ramla av, då kommer man ramla av. Jag var välldigt tacksam under hela dagen att jag hade mina solglasögon. De var riktigt nice. 

Efter att vi åkt kudde blev det mer sol och terere. Jag hade endast protector men jag har fått färg idag. Tror aldrig att jag har varit så brun som nu. Vi åkte hem runt 19 och hemma duschade jag och sedan uppdaterade jag bloggen som ni kanske har märkt. Sedan fick jag och Adri bråttom för att åter igen hänga med Floriana vilket var riktigt kul. Vi snackade om killproblem och om jag tycker att jag har hört långa och svåra killhistorier tidigare i Sverige så är det få som kan närma sig de historier jag får höra i Argentina. Det är så att man kan tappa hakan.

Vi (jag och Adri) kom hem runt 12 på kvällen och har sedan suttit ett tag med våra datorer och ska nu sova! God natt på er och massor med pussar! 

 
 
 
Kommentar:
2014-01-30 @ 15:46:52

Vad härligt det ser ut! :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: