elinenargentina.blogg.se

2014-04-30
18:29:32

Helgen 25- 27 april

Under veckorna händer inte så mycket i mitt liv men när det blir helg så får jag ofta rätt mycket att göra!
 
I fredags var det insparksfest för studenterna. Det var en riktigt kul fest. Jag kom dit redan klockan ett vilket är tidigt, redan innan de hade öppnat! Den första sången som spelades var Hey Brother av avicii och när den gick på började jag dansa och sedan dansade jag oavbrutet fram tills klockan blev 05:40 då jag behövde åka hem. Jag dansade så mycket att en kille frågade om jag aldrig blir trött. Sedan i måndags i skolan så ver det ett antal som "kännde igen mig" och en kille i klassen sa till och med "nästa gång som det är fest borde Elin styra upp det, hon vet hur man festar!" Det var en kul fest helt enkelt. 
 
The gang
Shilda (jag tror att hennes namn stavas så) och jag
Jag, José och Tamara
 
På lördagen så fick jag hänga med en vän som har familj på landet. Det var jätte häftigt att gå runt i regnskogsliknande miljö. Natur som inte har blivit rörd på över 100 år. Jag fick prova vindruvor och hemagjort vin. Jag fick massor med olika frukt och grönsaker. Plockade med mig massor av avocado för att jag kunde. Fick med mig en kvist lagerblad. Kan även hälsa att det är en rätt härlig känsa att plocka en apelsin från ett apelsinträd i "jungeln" och sedan skala den söta frukten med en katana. 
 
Lorena åker flak i jeepen
 
Efter detta så kom vi hem. Jag och Adri gjorde oss i ordning för att mötas upp med Franco och Emi. Det var nämligen sista natten i Reco för Franco som bor i Cordoba. Det är osäkert om jag kommer att kunna träffa honom någon mer gång. Så vi åkte först till Puerto och sedan till Camelot. Jag som hade gått ut på fredagen var inte suprtaggad men det var trevligt. Min kompis band spelade senare på kvällen men vi gick innan det hade börjat. 
 
Emi, Rubi ("blondinen" men jag tror inte ens vi sa hans namn, alla kallade honom blondinen) jag, Franco och Adri
 
På söndagen gick jag upp rätt tidigt för att fira Marisas dotter. Marisa är Fabians (min morbror) nya flickvän. Så det blev tårta och pizza som tillagas över en grill. Det är faktiskt sjukt gott att äta "grillad" pizza ute i det fria! 
 
Sedan på kvällen var det födelsedagsfirande för Reconquista så hela staden var en stor fest med massor med kulturaktiviteter och framträdande, stånd och butiker. När det sedan höll på att bli natt åkte jag, Rubi och Emi för att säga farväl till Franco. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: