elinenargentina.blogg.se

2013-12-23
19:00:00

Den 20 och 21 december 2013

Tiden går så himla fort och om några få dagar är det julafton. I Sverige håller förmodligen julkalendern på att få sin upplösning, och man spelar jul igen på radion för fult. I Argentina har jag fortfarande inte förstått att det över huvud taget är jul. Jag har ju sommarlov?!

Under dessa dagar flyttade jag mer eller mindre tillbaka till mitt förra hem. Under fredagen sov jag mest eftersom att jag skulle gå ut på Camelot på kvällen. Så först tog jag en fin sovmorgon och sedan så sov jag en timmer drygt på siestan.

Efter Siestan hängde jag med en kompis till Adriana down town Reconquista. Jag köpte någon julklapp och sedan åt vi glass innan vi sedan satte oss i Plazat och jag berättade om Sveriges mer öppna syn på homosexualitet (Ett av mina syskon sa att hen såg på homosexualitet som en mental sjukdom. Hen hade inga problem med homosexuella utan har vänner som är det men ser homosexualitet som en mental sjukdom)

Vi träffade några vänner till Adris kompis som hon sedan stod och prata med ett bra tag innan vi till sist kunde återvända hem. Hemma gjorde jag mig i ordning för att gå ut. Jag klädde mig i kläder för att gå ut och packade ihop lite saker som jag behövde när jag nu skulle sova över (men det mesta hade jag kvar sedan gammalt 

Jag blev skjutsad dit av min farbror och när jag kom så blev jag helt exalterad över att se mina bröder. De blev glada över att se mig med. Satt och snackade med dem och det kändes som gamla tider. Sedan kom Sofi och vi åkte till Plazat där fler vänner till henne väntade samt Alicia och barn från dagiset. Vi satt och åt Pizza och var sociala tills klockan blev ungefär 2 då jag Sofi, Flor, och Dahia gick till Camelot.

På Camelot var det rätt dött. Inte så mycket folk och det var rätt tråkigt. Men vi dansade och gjorde det bästa vi kunde av situationen. Men redan klockan 4 så ville jag gå hem och klockan 4:30 så tog vi en remis tillbaka till huset. Vi satt och pratade tills klockan blev 5 och sedan gick jag , Sofi och Dahia och la oss runt 6.

Dagen därpå (22) sov jag tills klockan 13 då jag åt en sen lunch med min familj. Sedan städade Sofi och vi åkte iväg till min kusin här som har pool. Så vi solade och badade. Drack terere och åt kakor. Det var runt 36 C idag och det var rätt nice kan man väll säga. När jag blir gammal och sjuk ska jag tänka på alla de gånger jag har njutit i livet så som idag vid poolen. Och jag har faktiskt blivit brunare. Så stolt. Efter badandet åkte vi och kollade på lite kläder innan och lite efter 20 så skjutsade Sofi hem mig. 

Hemma satt jag med min dator en stund. Åt middag med familjen och sedan tillbaka till min dator. När jag säger att jag sitter med min dator betyder inte det att jag är helt osocial utan jag gör det med Adriana. Det är rätt ofta hennes initiativ (jag inbillar mig det i alla fall). Klockan 00:15 kom mina vänner och hälsade på mig och vi satt och snackade till klockan 2 då de åkte hem till sig. Då duschade jag och nu har jag skrivit ihop detta inlägg. Ska göra en ny räd med bloggen och sedan skapa en rutin så jag uppdaterar till siesta eller kväll. Det blir nog bra ska vi se. Puss och god natt! 

 Alicia och mamman till ett av dagisbarnen samt dagisbarnet
Sofi och ett dagisbarn
Jag och Flor
Jag, Flor och Dahi
Dahia är ledsen för att hon bara kan dricka vatten. Hon bär nämligen runt på min kommande värd brorsbarn.
Dansa!
Sofi, Flor och Dahia
Systerkärlek
Varmt!! skönt att sola nära en pool!
Jag och kusin
Sofi njuter i poolen
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: