elinenargentina.blogg.se

2014-01-22
01:27:41

Nyårsdagen

Välkomna till 2014! Då jag kom hem rätt sent igår så har jag varit rätt seg idag. Vaknade till lunch och åt Asado med familjen. Sedan halvsov jag någon timme genom siestan. På eftermiddagen så gick hela familjen mer eller mindre och badade i en allmän pool. För att komma in på poolerna här så måste man först göra en lätt läkarundersökning av fötter och armhålor innan man får gå in i poolområdet. Så vi badade och sedan åkte vi hem och åt pan dulce med grädde. Sa hej då till den utökade familjen som åkte hem och sedan duchade jag och precis när jag ska gå och lägga mig frågar Adri om inte jag vill hänga med Lucas och Jime en kort stund och de ville jag ju. Dom är några av de vänner jag har fått här och de är riktigt sköna människor (och ett sjukt gulligt par). Nu fick jag reda på att de ska åka och plugga i Corrientes och att Lucas åker om en knapp vecka. De kanske, beroende på hur vida de klarar av sina studier under terminen eller inte, inte kommer tillbaka till Reconquista för ens i juni/juli. Alltså efter det att jag har åkt hem. Det känns som att det var igår som jag gick runt och sa hej då till vänner i Sverige för att åka hit i ett år. Detta var första gången som jag behöver göra detsamma här. Nu kommer jag förmodligen kunna hälsa på dem i Corrientes och de kommer nog hem någon gång men det kom som en chock. Om drygt två veckor har vi kommit halvvägs. Jag vill inte åka hem. Nu ska jag sova. God natt!! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: