elinenargentina.blogg.se

2014-01-22
05:35:56

den 9 januari 2014

Tanken var att vakna 10:30 idag men istället blev det så att jag vaknade 12:15. Sedan tog vi bussen till staden Santa Fe. De som åkte dit var jag, Sofi, Elese, Ivan, Ivans lillebror och Lucia. När vi kom fram köpte vi lite saker för att ta med till stranden. Jag har haft problem med att jag inte har kunnat ta ut pengar så det blev lite på gränsen. Sedan åkte vi till stranden och där var det massor med sol och bad. Det var varmt. Det är allt jag har att kommentera. Det var varmt. Så vi solade och badade. Drack terere, åt små snacks och sedan drack de Gancia. Jag tycker själv att kombinationen stark sol + stark alkohol + ick simkunniga inte var en så bra kombination. Men det var svensken i mig och nu är jga ju i Argentina och här är det så det går till. ”inget kommer att hända”  sa de, och de hade rätt, den här gången. Ett exempel på hur varmt det var var att jag solade ryggen i en timme, lite mindre och sedan var jag röd. Min rygg sved sedan i flera dagar. Men det var första (och sista) gången jag brände mig i Argentina.

Efter att vi hade solat och badat så gick vi runt och letade bank som jag kunde ta ut pengar i. Efter att har försökt i princip över allt kunde jag till slut ta ut pengar i en bankomat och gud vad glad ja blev. Så när jag väl hade pengar blev det en del shoppande, bland annat ett par solglasögon som var rätt dyra. När jag köpte mina gamla och nu helt trasiga så hade det varit viktigt för pappa att jag köpte ett par ordentliga och bra hos en optiker så det var även vad jag gjorde idag.  Sedan åkte vi hem med bussen som gick 22. När vi kom hem åt jag Pancho (kokt korv) till middag och sedan gick jag och la mig för jag var helt slut. Vad Sofi gjorde vet jag icke. 

 
Bränd rygg, men det är enda gången jag har bränt mig i Argentina
Solglasögon
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: