elinenargentina.blogg.se

2014-01-22
05:04:42

den 5 januari 2014

Det man lätt kan säga om denna dag är att den inte slutade där den började. Jag vaknade runt lunch och hade tänkt sola med Florencia under siestan. Medan jag går runt och väntar på att tiden ska gå så kommer min farbror Oscar förbi för att hämta upp min kusin och Sofi för att åka till Esperanza. Sofi som redan tidigare hade frågat om jag inte ville hänga med frågade igen men nu var det inte längre om jag ville. Jag skulle med och frågan var om jag hade pengar på mobilen så de kunde fråga min värdfamilj. Jag sa ja, men viste inte riktigt om man kunde göra såhär. Bara bestämma sig för att resa iväg en vecka på morgonen när man vaknade. Tio minuter senare var jag hos min riktiga värdfamilj/nya värdfamilj och på 15 medan de ringde till YFU volontärer så packade jag ihop det jag kunde tänkas behöva. Sedan runt 13 satt jag i bilen på väg mot en vecka i Esperanza med Sofi och hennes farbror. På vägen stannade vi några timmar i Rozaura för att hälsa på Farfar och där, nu i all spontanitet, så klippte jag håret. Efter det blev det en 4 timmar lång körning från Rozaura till Ezperansa. I Ezperansa bodde vi hemma hos farbroderna tillsammans med vår kusin. Vi köpte en pizza och efter maten så blev det dusch innan jag slutligen somnade min första natt i Esperanza. 

 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: