elinenargentina.blogg.se

2014-01-22
00:59:45

Den 30 december 2013

Idag vaknade jag och Adri tidigt. Redan klockan 8 ungefär var vi uppe för att vi skulle hämta papper från skolan och mina kort. Jag var så klart hur trött som helst när jag behövde gå upp och det blev inte bättre av vänliga Adri frågade mig 15 gånger M jag hade ont i huvudet eller i halsen eller magen eller var jag bara trött? Det var inte så att jag hade feber? Men jag var bara väldigt trött för jag hade knappt fått en blund under natten. Så vi åkte och skulle hämta mina betyg men när vi kom till skolan såg den först ut att vara stängd. Men sedan så blev vi insläppta. När vi pratade med rektorn så fick vi reda på att papprena inte var klara än. Argentina och papper. De var besvärligt för jag har bara gått en termin och inte avslutat studierna i skolan och sedan behöver de även översätta betygen till internationell standard för att de ska fungera i Sverige. Massa prat som jag inte orkade förstå men det jag förstod var att de inte var klart och att de skulle ringa när det var klart.

Efter det hämtade vi mina bilder från Receptionen och åkte hem. Var hemma med datorn en stund och sedan gick jag och Adri till pysselbutiken. Hon hade blivit inspirerad av mina projekt och ville göra en ram till Jime vars födelsedag det är idag. Så hon köpte en ram och när vi kom hem pysslade vi lite med det. Jag blev klar med mina två projekt. Vi åt lunch med familjen och sedan gav Adri mig massage. Hela min kropp värker efter vattenskidorna igår. Efter det fick jag sova Siesta. När jag vaknade gick vi och fixade med mitt entrada till nyårsfesten vilket var var dyrt, 100 $ (peso). Jag vet fortfarande inte med vem jag ska gå men mängder av mina vänner ska dit så jag hittar säkert några där. Efter det var det mer dator. Vi gjorde inte så mycket. Runt 20 åkte vi hem till Jime för att fira henne och även hennes lillasyster som fyller år på samma dag. Vi var där en stund men inte så länge eftersom Max hade sagt att han skulle komma förbi klockan 21 eller 21:30 men kom först klockan 22. Argentina och tid. Han kom med några vänner och detta gjorde mig glad så klart. Men jag blir så hispig när jag ska vara värd. Blir som mamma och måste göra allt perfekt. Har vi terere? Kan det vara så att de vill ha kakor? Oj, nej, det blev tyst en kort stund gud så pinsamt. Nu måste jag prata och ställa massor med frågor så att det inte blir steeeelt.  Stel tystnad tror jag för övrigt inte finns i Argentina. Man samlas hela tiden med vänner och man tar god tid på sig att vara tillsammans. Det är inte möjligt att hålla igång en lång och flytande konversation.

Max och hans vänner var här fram tills klockan 2 då de åkte hem för alla de jobbar och ska även jobba imorgon. Jag förstår inte hur de kan vara här så länge om de vet att de ska upp tidigt. Men Argentina har en annan dygnsrytm och sover förmodligen igen det på siestan. 

Nu har de gått hem och jag har skrivit mitt blogginlägg. Imorgon är det sista dagen på 2013. Om drygt två veckor har halva min tid i Argentina passerat och det är helt sjukt. Men nu ska jag sova. Puss.

 

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: