elinenargentina.blogg.se

2013-09-27
13:10:44

den 25 september 2013

Skola idag. Helt vanligt. Hade svårt att sova inatt så fick väll runt 4-5 h sömn. Ungefär som en enkel resa till Karsjö. I skolan gick allt som det skulle. Fick klubbor av vår Engelskalärare. Vår lärarstudent som vi har i engelska säger fel på him och her. Det irriterar mig lite. Sedan var det info om att vi imorgon ska titta på vollyboll så jag får sovmorgon till 8:10 (so happy).

Kom hem och åt lunch. Blir tjock. Sov siesta till 17 och då var jag liite social med min värdbror och hans kompis innan jag gick ut på shoppingrunda. Jag hade nämligen inte de nödvändiga byxorna för imorgon. Man skulle ha idrottskläder men fick inte ha tights. Det gjorde egentligen inte mig så mycket. Ville ändå köpa mjukisbyxor. Kollade även upp att det faktiskt är 1$ för obegränsat internet per dag. Gick i raskt tempo i en timme medans jag lyssnade på Filips Hammars sommar. Det kändes rätt passande när man går runt på okända gator med okända ansikten. Kom precis hem och klippte lite i mitt simkort så att det skulle passa iPhonen och börjar hoppa av glädje när det börjar funka men så fylls skärmen av ett meddelande att ”operatören inte har öppnat simkortet för att fungera med denna typ av enhet”. Pysslade tillbaka simkortet in i min gamla telefon så den funkar igen nu. Allt hade varit så braaa om det hade funkat. Då skulle jag ha kunnat använt min telfon som internet till min dator också. Detta är såå frustrerande. Funderar på om ja inte ska gå och köpa en router bara för att få wifi hemma. Skulle underlätta ett och annat. Sofi har även hon en laptop så kanske jag kan gå ihop med henne.. Vet inte.

Sedan trodde jag att jag skulle få äta. Men klockan blev 21, sedan 21:30 och runt 22 undrade jag var alla i familjen höll hus. Huset var tomt. Bara jag, Gonzales och hans kompis. De andra var tdligen på dagiset och fixade något så jag började laga lite pasta med ost till middag. Hade ätit kakor (hehe) hela dagen så var inte så himla hungrig. Efter det är det nu dags för sängen. Sov gott Sverige!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: