elinenargentina.blogg.se

2013-10-18
14:32:35

den 17 oktober 2013

 
 

Nu sitter jag i min säng och skriver detta, även fast klockan snart är halv tolv. Jag borde väll egentligen sova nu men är inte på humör.

Idag VAKNADE jag som jag skulle och kom iväg till skolan i tid, eller till och med lite innan. Jag satt i Plazat nämligen och mailade med både mamma och YFU Argentina. Det sista som hände igår var nämligen att det visade sig att jag INTE hade fått tilsstånd till min resa än. Så imorse mailade jag mamma för att hon skulle fixa det som Sverige behövde fixa samt mailade all info om telefonnummer, hotelladress etc. till både mamma och YFU Argentina. När skoldagen väl började flöt den på bra. Jag har ju som sagt korta torsdagar så jag slutar redan klockan 11:10.

Efter skolan gick jag till bankomaten för att se om jag kunde ta ut pengar vilket jag inte kunde och då gick jag hem. Hemma drogs debatten kring hur man skriver ett korrekt intyg igång. Jag tyckte att man skulle skriva kort och gått ”Elin har tillstånd att åka till Bariloche med sin klass” underskriver Alicia och Manattini men det var FEL. Man skulle ha något speciellt typsnitt och lappen skulle skrivas på rätt sätt. Jag förstod inte vad som var fel men till slut så satte sig Sofi och gjorde lappen som sedan både Alicia och Manattini skrev under, sedan scanades och mailades lappen till kontoret i Buenos Aires. Efter det kunde jag känna mig rätt så trygg med situationen när jag cyklade till Plazat.

Ser man mig klockan 15 i Plazat betyder det att jag ska skypa. Oftast är det med min moder. Lika så idag, men idag hade hon även över farmor som jag fick prata med, något som var oerhört roligt att både få se och höra henne. Hur kul som helst, men jag tror att hon uppskattade det, om ens möjligt, mer än vad jag gjorde. Jag fick även lite tid att prata med mamma om både hur mitt liv här fungerar samt praktiska saker inför Bariloche. Men det känns ändå som att det som kändes så kaotiskt i går kväll är mer eller mindre löst nu. Sedan provade jag ytterligare än gång att ta ut pengar och NU fungerade det, gud vad skönt!

När jag kom hem kollade jag på ett avsnitt Greys innan jag gick till min granne och drack terere. Runt 18:40 behövde jag dock gå till Hematologen för att hämta ut provsvaren på analysen kring vilken blodgrupp jag tillhör. Den blodgrupp jag tillhör är tydligen ”ovanlig” (källa: min värdbror, högst opålitlig så att säga)i Argentina så vi får hålla tummarna på att jag inte drabbas av någon alvarlig olycka. Och efter det köpte jag solkräm och sminkborttagningsmedel innan jag återvände hem.

Efter det har jag mest gått runt hemma och varit rastlös. Väntat på att Sofi ska komma hem för hon ska ha hämtat en ryggsäck åt mig. Hon har fortfarande into kommit hem för övrigt. Duschat och ätit middag. Funderade att gå på ”förfesten” med de som sedan ska åka till klubben Pancho ikväll men gjorde till sist inte det. Nu ska jag förbereda lit inför skolan imorgon. Puss på er och god natt! 

 

 
 
 
Kommentar:
2013-10-19 @ 22:46:11

Jättefin blogg

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: