elinenargentina.blogg.se

2013-11-23
18:54:01

den 21 november 2013

Varför känns detta datum bekant? Är detta någon internationell dag som jag har missat?? Hm, har ingen aning, aja.

Idag så började skolan 8 tror jag (men jag var där klockan 7:30 för jag orkar inte läsa lapparna jag får hem) och sedan var det presentation av projekt heeeeeela dagen. Jag slutade först 13 vilket är JÄTTE sent. Först på listan var vårt projekt och sedan följde 5 timmar av powerpoint och halvt monotona redovisningar. Om jag ska vara ärlig så smet jag ut någonstans runt 12 i en halvtimme. Satte mig väl avskilt med min mobil (som man ABSOLUT inte får använda) och kollade igenom lite bloggar. När jag sedan kom tillbaka efter mitt break (det var många som gick in och ut under presentationerna, vi hade bara en paus på tio minuter) så kändes allt mycket bättre och jag kunde åter ”lyssna” (jag förstår fortfarande väldigt lite av presentationer och ofta ger jag upp innan presentationen har börjat) på presentationerna.

När jag sedan kom hem var Alicia lite butter på mig för att jag kom hem så sent utan att säga var jag hade varit. Men jag hade smsat (vilket man absolut inte får göra i skolan) henne runt 12 och förklarat var jag var. Men tydligen hade jag fel nummer så det kom inte fram till henne.

Efter lunchen så gick ett avsnitt Greys på Tv som jag kollade på och mellan 15 till 18 sov jag siesta. Efter Siestan så tänkte jag faktiskt gå till doktorn. Jag har en hud inflammation (tror jag) på min högra fot som nu har blivit bättre. Ni som känner mig vet att jag har den lite äckliga vanan att gilla att pilla på mina fötter. Min värdfamilj blir galen på mig när jag gör det här, säger att det är ett dåligt beteende och om jag inte slutar så kommer jag få någon form av infektion, vilket jag nu, kind of, har fått. MEN jag gick inte till doktorn utan hamnade hemma hos min Area rep. Hon hade smsat och sagt att hon ville prata med mig så från klockan 18:30 till 21 var jag hemma hos henne. Runt 20 började en av hennes engelskalektioner (hon är engelskalärare) så då fick jag snacka engelska med hennes studenter vilket jag tyckte var kul (om dom var lika roade vet jag inte). Sedan kom jag hem, åt middag, duschade och skrev ett mail. Nu ska jag sova! Puss och god natt!

PS. Fick tillbaka mitt Engelskaprov och jag fick 10!! Så stolt! Alla rätt för första gången! Ds.

 Supergammal bild från Sverige
Kommentar:
2013-11-27 @ 14:46:41
#1: Katarina

Oj… Vilken partyvecka. Jag är glad att du var där.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: