elinenargentina.blogg.se

2013-11-23
18:51:54

den 20 november 2013

Idag i skolan gjorde jag absolut ingenting. När jag kom dit (Vilket var lite oklart om jag skulle gå då det duggregnade men då jag trodde att jag hade viktiga saker att göra i skolan så gick jag, det visade sig att alla var i skolan idag) så hade jag Etica och vi såg klart filmen Philadelphia. Efter det hade jag sociologi där jag trodde att jag skulle ha ett muntligt förhör men det blev uppskjutet då ingen var i skolan igår och alla inte hans med idag. Sedan var det Ciensiapolitica där min lärare redan för en månad sedan bad mig att ha min presentation idag, vilket hon verkade ha glömt och sedan fanns det ingen projektor så det blev uppskjutet. Sammanlagt kan man väll säga att jag första halvan av dagen kollade på film och andra halvan var inne på nätet.

När jag sedan kom hem så åt jag lunch med min familj. Det var bläckfiskgryta. Min relation till bläckfisk är komplicerad. Jag tror att det är en av de få saker som jag faktiskt inte gillar. Så jag slängde i mig lunchen och borstade sedan tänderna, men vi hade inte så mycket tandkräm så smak gick inte riktigt bort. Nu ska jag väll även tillägga att även om jag inte gillar bläckfisk så är det ätbart. Man får se det som en utmaning att laga bläckfisk på ett sådant sätt att jag uppskattar det!

Efter lunchen var det en kort siesta för klockan 14: 30 skulle jag vara hemma hos Jennifer som  bor typ så långt bort man kan komma från mig. Så jag cyklade dit och pluggade med de som jag jobbar med i Projekt. Imorgon är någon form av stor samling med alla lärare där vi ska utvärdera projektet. Jag ska typ prata lite frispråkigt om jämförelsen med Sverige.

Jag stannade inte så länge, runt en timme för klockan 16 skulle jag skypa med familjen Palm Ekspong eller Ida. Det var så himla kul!! Vi har så lik humor och vi kunde skratta åt så mycket konstigheter och sympatisera med varandra. Lättade verkligen upp denna vecka som annars har varit rätt tung. Efter att ha skypat runt en timme så dog min mobil så då bestämde jag mig för att åka till Supermarcado och köpa schampo, balsam och lite annat smått och gott som man behöver.

När jag kom hem runt 18 så bestämde jag mig för att se om hela Philadelphia men på engelska så att jag faktiskt förstår vad det säger. När det var tio minuter kvar av filmen så blev det elfel i hela stadsdelen så de sista tio minuterna kunde jag inte se. Men det gjorde inte mig så mycket. Istället duschade jag och gjorde mig redo för att sova. Kollade lite på någon Serie runt 21 , åt vid 22 och nu är klockan 23 och jag har precis sett början på den första harrypotterfilmen dubbad på spanska men ska nu somna. Puss på er och ett extra tack och extra kram till Ida som gjorde denna dag lite bättre än vad den kunde ha varit! God natt! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: