elinenargentina.blogg.se

2013-05-31
22:22:00

Snart sommarlov, presenter och packa

Hejsan!! 
 
Fler och fler lektioner faller bort och fler och fler betyg blir satta. Snart är det sommar, och är det sommar är det inte långt tills jag åker. Just nu är jag så himla taggad!! Jag tror att jag har svårt att förstå vad jag ger mig in på (så klart, vem faan vet vad den håller på med när den lämmnar allt som är tryggt för något HELT annorlunda) Men jag har ändå svårt att ta det hela så himla seriöst. Jag vet att mycket kan hända, gå fel. Att det är svårt att komma in i språket, landet kulturen, få nya vänner. Att det krävs mycket av en innan man verkligen har kommit in. Och utöver detta så lämnar jag Sverige, familj, vänner, Irma bakom mig. Men endå tycker jag inte att det är någon stor grej. Mamma, Rf och Pauline kan hålla på och tycka att detta är något stort och jo
 bbigt, men jag förstår inte vad det är som är så himla stort. Jag antar att detta låter jävligt duchie och nochalant, får skaffa en duch bag jar. Jag antar att det kommer att bli en chock för mig när jag faktiskt inser vad jag håller på med!
 
Presenter är något som det har varit mycket snack om enligt mig. Jag har hittat en bok på engelska med typiskt svenska recept som jag tycker att är passande, dock verkar inte mamma tycka att detta är någon bra idé. Som jag har förstått det så är Argentinare i allmänhet inte så bra på engelska så de kanske inte kan nyttja boken, men jag tyckte att det var en bra idé, när jag såg den. köpte den dock inte (men det var nära). 
 
När det kommer tillpackning har jag börjat fundera lite. Jag köpte en väska förra veckan som jag nu har kommit fram till att få bli min "viktiga dokument" väska under flighten. Jag har även att par byxor som jag har bärt varje gång jag har flugit (möjligtvis inte när jag skulle tilll graz i vintras) sedan mitt Interchange till Pittsburgh. De har blivit mina flygbyxor så de ska jag ha, bara för känslan och för att de är väldigt sköna. Sen, när det kommer till packning har jag fått för mig att jag måste ha med mig massor med bindor och tamponger. Det är typ det jag tycker att är mest jobbigt, om jag behöver köpa tamponger och bindor under mina första månader. Detta är förmodligen en sjukt konstig tanke då tamponger/bindor a, tar upp mycket plats b, är onödigt då det GÅR att lösa på plats. Men det är min största oro. Min kurator som jag för övrigt också träffa idag sa även att tamponger var något rellativt svenskt och kanske inte finns i Argentina. Jag hoppas det gör det...
Nu måste jag förmodligen sova så god natt!! 
 Väska
Byxor (fula men otroligt sköna)
En bild på mig från igår (jag är otroligt vacker) 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: