elinenargentina.blogg.se

2013-06-17
23:18:52

Rutin och jobb

Hela Juni har blivit en "träningsmånad" för mig. Jag brukar inte träna någonting för jag är en lat jävel men från första Juni har jag både haft ett springprogram och ett magprogram. Magprogramet slutade jag med idag för att jag är lat och för att jag tyckte att springprogrammet är roligar och bättre, lättare att följa. Magprogramet var lite för tufft för mig. Anledningen till att jag började springa efter mitt program var att jag ville testa på att bestämma mig för något och sedan fullfölja det, inte ge upp efter halva vägen och sluta (som jag nu har gjort med magprogramet). Sen finns det självklart massa andra fördelar med att konditionsträna men de är inte min morot. Bestämmer man sig att åka iväg ett år så måste man känna ett commitment och inte ge upp för enkelt. Enligt mig så är detta ett sätt att testa min förmåga att sätta upp mål och fullfölja dem.  Vad klarar jag? Sedan finns det som sagt många andra fördelar. När jag nu kommer byta matvanor och rutiner är det nog bra att ha ett träningsprogram eller träningsrutin att gå efter. Att träna är som sagt något som ofta hjälper mot hemlängtan (har jag hört) så att få en träningsrutin är nog bra innan jag åker till Argentina. 
 
Jag har även påbörjat mitt sommarjobb nu!! Det är hur kul som helst!! Jag jobbar som sagt på 2:ans fritidsgård med att hålla aktiviteter för unga i Nacka. Det är superkul! Imorgon ska vi baka massa för att sedan kunna öppna ett kafé, det ska bli Nice!! Känns bra att få in lite pengar ytterligar till mitt utbytesår.
 
Puss och God natt
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: