elinenargentina.blogg.se

2013-07-17
00:49:41

Lämnar Stockholm

Nu lämnar jag snart Stockholm för att dra vidare på äventyr först söder ut och sedan norr ut till landet. Nästa gång som jag återvänder till Stockholm (är nog om inte så lång tid, för att fixa det sista med visumet, men det blir nog bara en övernattning) är det en knapp vecka kvar tills jag lämnar Sverige och åker till Argentina. 

Igår natt insåg jag allt som jag behöver göra innan jag lämnar Sverige och som jag borde ha gjort tidigare men inte gjort så som:

•  fixa med de sista presenterna

•  packa lättare saker

•  fixa med ett jobbpapper

Allt detta, plus lite till hann jag med idag. Jag träffade Siri som jag fixade arbetspappret med. Vi åt lunch och pratade, det var riktigt trevligt. Sedan åkte jag in till Gamla Stan för att fixa med de sista presenterna. Det blev ett par järnörhängen, ett underlägg med älgar och en tygkasse. 

Jag påbörjade även min packning idag för de veckor som jag inte kommer vara i Stockholm. Allt det som jag ofta gillar att ha på mig men som inte ska packas ner nu la jag i mitt "packrum" för Argentina. Nu är det inte mycket kvar!

Jag har även mailat med YFU Sverige och frågat efter min värdfamiljs e-mailadress. Senare på dagen fick jag svar så ikväll har jag även skickat ett litet mail till min familj PÅ SPANSKA! Hoppas de förstår vad jag säger. Jag är typ lite orolig för att de ska bli arga på mig för att jag är för framåt eller något..

Nu ska jag sova, förhoppningsvis så får jag väll svar idag eller imorgon om från dem! Så spännande! 

 Presenterna, underlägget och örhängena är redan inslagna
Mitt första försök till att packa. Jag börjar redan mentalt fightas med mamma om att jag ska få ta med mig skorna!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: