elinenargentina.blogg.se

2013-07-01
00:38:51

Ecuador och Presenter

I Helgen har jag haft besök från en tjej från Ecuador. Hon bodde med oss unfer helgen för att sedan fortsätta sitt äventyr i Sverige på ett Seminar Camp här i Stockholm (Jag är så avundsjuk). Det var riktigt roligt att ha henne här. Hon kom igår och då åt vi middag och tog en promenad tillsamans. Det var häftigt för vi pratade om saker sås som religion, normer, sex med mera och jag tyckte att vi kom varandra relativt nära. Jag kanska bör tillägga att vi inte pratade spanska utan engelska hela tiden. Idag gick vi upp 09:00 för att hinna med en bra frukost innan vi åkte in till Gamla Stan. Först behövde hon växla lite pengar i Gallerian innan vi sedan gick vidare längs västerlånggatan och tillbaka österånggaten. Varken hon eller ja köpte något förutom lite svenskt godis som jag bjöd på. Vi såg lite av Red bull-fly-någonting tävlingen men stannade inte så länge. Vi var även uppe en snabbis bredvid Katarinahissen och kollade på utsikten innan vi bar av hemmåt igen. När vi hade kommit tillbaka packade hon sina sakeroch vi åkte iväg till lägergården, vilket i detta fall är en skola.
 
Medan vi gick runt i Gamla stan försökte jag att lista ut om det finns några bra presenter till värdfamiljer som jag skulle kunna köpa, jag frågade även min vän från Ecuador vad hon skulle tycka att var intresant att få i present, då hon kom från Latin amerika, men det var svårt för henne att veta också. Det som ävenförsvårar mitt letande är att jag a) inte vet hur min familj ser ut, då jag fortfarande inte har fått värdfamilj b) inte vet hur stor min väska är och hur mycket som plats som presenter kan ta upp.
 
Visumet rullar på, det som egentligen är kvar är att ha en intervju på Ambasaden och sedan är jag klar! Ikväll hade jag och mamma en liten dispyt om vem som gör vad, men jag tror vi redde ut det. Hon tycekr att jag måste börja packa, vilket jag inte riktigt förstår hur jag ska kunna göra innan jag vet a, var i landet jag bor  och b, har så långt kvar innan jag åker så att jag inte kan börja lägga fram kläder etc. Det är lite ett moment 22. Jag kan inte välja kläder för jag vet inte hur mycket plats presenterna ska ta och jag kan inte välja presenter för jag vet inte hur stor plats kläderna behöver ta. Det endea, som mamma kanske har rätt i är att jag kan välja resväska vilket är det första steget. Men jag orkar inte riktigt fokusera på det nu, det tar jag hellre under min Stockholmsvecka som är nästa vecka! Då ska jag börja packa "på riktigt"  Gud vad läskigt!


God natt!!
Jag och min vän från Ecuador
 
 Jag och en gatukonstnär i Gamla stan
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: