elinenargentina.blogg.se

2013-07-12
22:52:02

Ambasadbesök

Jag måste vara den enda som inte vet att det viktigaste man kan ha med sig till en ambassad är sitt pass! På torsdag morgon vaknar jag med god marginal så att jag skulle ha gått om tid innan jag ska gå till bussen. Den buss som var planerad gjorde till och med så att jag skulle komma till ambassaden 40 min innan min tid. När jag sitter på bussen ringer mamma och kollar om jag hade med mig passet, vilket jag inte hade. Jag hade ingen aning om att passet är viktigt att ha med sig, jag trodde att det räckte med att alla papper var med, och då skulle man få ett intyg eller något att visumet är godkänt, jag hade ingen koll på att det var i passet detta intyg skulle sitta. När mamma ringer blir jag tvungen att hoppa av bussen och springa hem, hämta passet och hoppa på nästa buss. Med denna buss skulle jag komma fram 10 min innan min tid börja. Jag trodde inte att detta var något större problem tills det hade gått 5 min över tid och ingen buss hade kommit. Till slut kom bussen, och jag tänkte "aja, jag har säkert marginal i slussen". NEJ, DET HADE JAG INTE! Bussen kom fram till slussen 10:41, min tunnelbana gick 10:42. Jag springer och hinner precis på innan dörrarna stängs. Väl på tunnelbanan hittade jag mamma och vi kom i tid till den Argentinska ambassaden. På ambassaden fick vi vänta medan de kontrollerade alla våra pappren. Så klart var alla papper inte med, även fast vi hade kontrollerat med Yfu kontoret som i sin tur hade kontrollerat med ambassaden. De pappren som saknas måste skickas per post (som ja förstod det) från Argentina direkt till ambassaden. Det var bara att vända och komma tillbaka senare, då alla papper är på plats!

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: